måndag 28 maj 2018

Lappudden med omnejd

 Bio-foto årsmöte vid Lappudden Höga kusten 2018

En fantastisk helg i Världsarvet "Höga kusten". Oerhört inspirerande att träffa fotografer från olika delar av Sverige, även om vi nu inte blev så många. Varma, inspirerande och givmilda vänner.
Åkte hem med flödande inspiration, kunskap om min utrustning, idéer och tankar om framtiden, både stora och små.

Hamnade stor del av tiden krypande, ålande efter blomster. Mitt makro till Olympusen har mest legat i skåpet. Har haft svårt att släppa min Canon 100 mm och inte vågat lita på gluggen. Gluggen är super, det är jag som måste träna upp mig.

I övrigt vad gäller utrustning kommer numera mitt gamla Soligor 400 läggas på hyllan. Det var inte skärpa i en enda bild på svarthakedoppingen. Inser att det blir ett hål i portmonnän när Olympus 300 har inhandlats. Det är inte fråga om, utan när.

Nordingrå är ett fantastiskt område. Det är ju här jag skall bo, bara så självklart. Skall börja med en tälthelg för att grotta in mig i de små vikarna.

 Sileshår vid Rotsidan

Strandtrav vid Rotsidan

Styvmorsviol på en solgassande åker

 Norna på Villmyran



 Rotsystem vid Storsand

 Storsand

Ensam med hav och himmel vid Storsand

 Någon slags gräs vid Bönhamn

Bergarter i gassande morgonsol/Bönhamn

Ett av alla vackra träd vid Bönhamn

 Bostad vid Lappudden

 Sjön vid Lappudden som jag inte vet namnet på

1 kommentar:

Årets första tältnatt

  Ljuset återkommer, snön smälter i en rasande fart. Snön blir till vatten och marken är tung av vatten och porös snö. Fåglarna har vaknat t...