torsdag 17 augusti 2023

Sommar 2023

 

Sommarens fjällvandring med Linnea blev i Jämtlandsfjällen. Vår ruttplan ändrades som vanligt ett flertal gånger både innan avfärd och under vandringens gång. 
Storulvån - Sylarna - Nederdalshytta - Sylarna - Blåhammaren - Storulvån.


Linnea

Sylarna

Baksidan av Sylmassivet

"Hans"



Under sommaren har det inte blivit så mycket fotograferande. Det har blivit många mil för att bevaka smålom-tjärnar och orken till annat har inte funnits. Några bilder utan smålom har det nog ändå blivit.
Under hösten må det bli fokus på foto, ICM och multiexponering.


Fyra exponeringar

Många mil har det blivit till smålomtjärnar i Skuleskogen och i området mellan Bergom och ÖverHörnäs.
























Barnbarnen har jag träffat i omgångar. Saga och Alma var hos mig en vecka. Det var diverse aktiviteter under veckan. Höjdpunkten tycks vara vår tältning vid Svartudden.

Var en sväng i början av sommaren till Östersund och träffade Hedda med familj och även bror min. Hedda med familj var i Ö-viks området under några veckor och det finns många stunder att se tillbaka på.














Besök i Husum av en glad liten tös, Elsa Nadine






I all smålomjakt längtade jag till fjälls. Jag hade en tanke på att se fjällräv. Det var varmt, det blåste hårt och vinden ökade under natten. Jag hörde fjällrävens varnande skrik och så satt han bara 75 meter från tältet. En helt fantastisk natt trots noll sömn, hård vind och regn om morgonen.


















Nordingrå har jag varit två gånger under sommaren. Dels på Konstrundan med Mona dels ensam under en avslappnad dag i konstens tecken.







Midsommarafton tillbringades i goda vänners lag i tält vid Skeppsmalen








































I början av juni hade jag trevligt besök från södra Sverige. Målet var att gå till Tänettholmarna men typiskt nog brann skogen och vi fick styra om planerna med att gå från Syd






Trädgårn och det förbaskade växthuset har tagit mycket tid och energi, men mycket avkoppling och glädje.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Årets första tältnatt

  Ljuset återkommer, snön smälter i en rasande fart. Snön blir till vatten och marken är tung av vatten och porös snö. Fåglarna har vaknat t...