lördag 31 oktober 2020

Dalsjöfallet

 

Grått, regnet hänger i luften. Sent kom jag iväg. Har ännu inte fattat hur fort mörkret slår till

Missade den avstickande stigen till fallet, stigen gick uppför , uppför. Vände nedåt, skymningen föll.

Mycket vatten i bäcken, svårt att komma åt en bra vinkel, kom inte över till andra sidan.

Långt ner tog jag mig över vattnet, trampade ner i vattnet, blev blöt. Gick uppåt igen, ljuset försvann mellan granarna.

Plötsligt var det mörkt. Svårt att orientera mig, pannlampan ladde ur. Till slut kom jag rätt, blöt om fötterna, men nu hade jag väg att gå på.

Löjligt, egentligen inte svårt att hitta, men mörker och vatten ställde till det för mig.























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Island i februari

Island, ett land jag sett oerhört många fantastiska bilder ifrån under alla år. I perioder har jag haft en längtan av att fara dit och upple...