söndag 11 november 2018

Entre Syd



Efter en vecka med mörka morgnar och kvällar med fukt i luften. Raspig röst och stor trötthet for jag till "Entre Syd". Uppehåll från morgonen och var så fram mot halv ett. Målet var området runt bäcken från södra entren. Det känns som om jag måste ut i skogen för att träna mig att "se". En ganska mörk tid bakåt har fått mig att tappa seendet. Cyber Expo´t och Vårgårda fotofestival fick mig att känna lust.

Dunkelt ljus, blev aldrig riktigt ljus. Stativet var en nödvändighet. De små svamparna kom jag inte åt med stativ, högt ISO men ändå lite för lång tid för skärpa. Men ljuvligt nere i mossan.
Fuktig morgon, vilket fick mossan och löven lysa i hyggligt klara färger.

Hann precis till bilen innan regnet var över mig. En fin förmiddag i skogen som ger mig stort lugn.


Stigen

Bäcken

Fallet

Övre bäcken

Långstammen

Mossan har tagit över

Mossavägen

Nedre bäcken

Nedre bäcken

Smått

Så liten

Mindre än smått

Risigt vackert

1 kommentar:

Årets första tältnatt

  Ljuset återkommer, snön smälter i en rasande fart. Snön blir till vatten och marken är tung av vatten och porös snö. Fåglarna har vaknat t...