lördag 30 juli 2011

Jämtlandstriangeln

Så länge jag minns har jag vandrat i naturen och i fjälltrakterna. All a mil har jag gått i Västerbotten och Norrbotten. Jämtland var för mig helt okänt. Kroppen börjar bli sliten och det skulle passa utmärkt med en tre dagars tur. Dotter min och jag for iväg i måndags för en tur med utgångspunkt "Storulvån".
Vi hade tre dagar med gott vandringsväder, regnbyxorna använde vi aldrig. Lätt packning hade vi, dock släpade jag med mig kamera, tre objektiv och stativet. Hur lätt blev packningen egentligen? Alla objektiv användes och Liv som tillbringade mycket tid vid bäckar för att fördjupa sig i det drömska hade stor glädje av stativet.
Många skratt, lite svordomar över slitna knän etc, men det var en mycket bra tur. Vi planerar redan för en ny tredagars nästa år.
Det är svårt att fånga det storslagna i vår vackra fjällnatur. Bilderna blir som hjälp att minnas vad vi hade för våra ögon.


                                                    Storulvån - Blåhammaren






Blåhammaren - Sylarna












Sylarna - Storulvån


1 kommentar:

  1. Sitter här och kikar igenom dina bilder :) Så otroligt vackert där är, jag och två av barnen planerar att gå en tur där till sommaren.

    SvaraRadera

Årets första tältnatt

  Ljuset återkommer, snön smälter i en rasande fart. Snön blir till vatten och marken är tung av vatten och porös snö. Fåglarna har vaknat t...