lördag 6 augusti 2011

Pentax K 10

När jag var till fjälls glömde jag mina laddare i Livan´s ryggsäck. Hon har skickat dem till mig, men som ett under har de kommit bort på posten. Med tomma batterier har jag letat fram Bossés gamla K10. Nytt system, men dock en kamera, även om den varnar björn och varg på flera kilometer. Lätt är den i alla fall.
I går kvääll var jag ute på en provtur. Nu väntar jag bara på att regnet skall stanna upp, så jag kan ta mig en sväng i skogen igen. Nu har jag läst på i instruktionsboken.
Några bilder blev det, om än jag skall fota om korgen med lite längre skärpedjup.


 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Årets första tältnatt

  Ljuset återkommer, snön smälter i en rasande fart. Snön blir till vatten och marken är tung av vatten och porös snö. Fåglarna har vaknat t...