söndag 18 september 2011

En bra helg

Hade stora planer för helgen. Hade spetsat mig på morgondimma eftersom luften skulle bli nattkall. Klockan fyra ringde klockan på lördagmorgon. Hade att välja på att fara ut till havet eller att följa Bosse på älgjakten. Valde havet och naturkligtvis var valet fel. Hände inte speciellt mycket, kändes som om jag var på fel ställe. Missade  en hel del från älgjakten, bland annat att Tyko hade stånd på älg. Under eftermiddagen inventerade jag trädgården, nu är det några kryddor inklusive gurkörten som fortfarande blommar.
Söndagmorgon packade jag säcken och följde med att gå med Tyko på älgjakten. Idag såg vi inte en klöv men därimots småfrusna jägare och solensljus som lekte i den täta skogen. Dessutom fann jag nya fotobäckar och  gula kantareller som fortfarande var fina och massor med trattar.









2 kommentarer:

  1. Härlig blandning av bilder det blev...
    Sköna färger i de två första :)
    Hälsningar Halina

    SvaraRadera
  2. Fina bilder från din helg... =) Gillar dem massor....även om jag har svårt för just denna nödvändiga älgjakt... =)

    Kram från djurvännen Tess... =)

    SvaraRadera

Island i februari

Island, ett land jag sett oerhört många fantastiska bilder ifrån under alla år. I perioder har jag haft en längtan av att fara dit och upple...