lördag 5 november 2011

Lördag

Större delen av veckan har det varit ett fantastiskt väder, dimmiga morgnar med fin rodnande himmel. Ju närmare helgen vi kom ju surare blev vädret. Tursamt nog höll sig regnet borta.

For iväg tidigt på förmiddagen för att se om trattisarna fortfarande var okay. De var de. Skulle kunna ha plockat åtskilliga korgar om jag önskat.
Det blev några bilder från den djupa skogen, med en mossa som var ärgande grön.




Blev så inspirerad av Anna Forsmans dubbelexponering, kände att jag måste lära mig detta. gick en sväng på eftermiddagen i skymningen. behöver övas mycket. Blev just ingenting., men jag förstår tekniken. Blev en riktig blandskog.


På vägen hem gick en sväng ner till havet. Sydliga vindar, en mulen skymningshimmel.



På vägen hem skymtade jag några prästkragar i den skumraskiga dikeskanten. En gatlykta en bit ifrån gav lite ledningsljus att ställa in skärpan.



Ha en riktig bra helg!



4 kommentarer:

  1. Så fina höstbilder! Kanske kan det löna sig här åxå att gå en trattisrunda till!
    Kan hälsa dig från flera i Innerdalsgänget! Vi sågs på Vårgårdafestivalen.

    SvaraRadera
  2. Hej Kristina! tack för dina rader och din hälsning. Så avundsjuk jag blir. Vårgårda lite för långt för mig att åka. Hoppas allt väl med Dig/brita

    SvaraRadera
  3. Så fine bilder i serien din. Det siste med det fine lyset ble ekstra fint! Ha en riktig god uke til deg.

    SvaraRadera
  4. I love how lush and green the first shots are, and the foggy rocks are wonderful!

    SvaraRadera

Island i februari

Island, ett land jag sett oerhört många fantastiska bilder ifrån under alla år. I perioder har jag haft en längtan av att fara dit och upple...