fredag 9 december 2011

5 minuter

Är nere hos min mamma i Vadaby, en liten kyrkby en mil från Vallentuna. Här finns fantastiskt fina fotoplatser. Stativet fanns i bagaget. Ni vet alla vilket väder som drar över Sverige just nu. Natten till fredagen blåste det hårt, likaså på morgonen. Våra planer var att fara iväg med bilen. Vädret var grått, det blåste hårt. Plötsligt kom ljuset över sjökullarna och kyrkan. Regnbågen visade sig över den mörka himlen Spårang in efter kameran. Ljuset varade i knappt fem minuter.
Nu ikväll skulle jag föra över bilderna till min nya laptop. Till min stora förvåning fick inte datorn kontakt med kameran, trots att jag lagt in programmen. Frustrerad lägger jag nu in en bild från Innerdalen. Skall införskaffa mig en kortläsare i morgon.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Årets första tältnatt

  Ljuset återkommer, snön smälter i en rasande fart. Snön blir till vatten och marken är tung av vatten och porös snö. Fåglarna har vaknat t...