söndag 23 november 2014

Täcksberget


Idag blev det en tur till Täcksberget. Hade från början tänkt Balesudden, men min vandringskamrat föreslog berget och det var helt nytt för mig. Nu var det inte den bästa sikten men på vägen ut öppnade sig en smal strimma vid horisonten, en kort stund. Vägen var den samma som till Balesudden, vid Sör-Balesviken gick vi mot Köpmanholmen
Jag älskar det disiga, grå ljuset som faktiskt skiftar och mellan varven är fantastiskt vackert. Idag med det tunna snölaget blev det extra vackert. Uppe på berget var sikten obefintlig. Svårt att förstå att i bra väder att det går att se mil bort.
Ljuset förändrades och plötsligt var vi inne i den blå timmen.



Balesområdet väntar

Bodviken

Bodviken


Täcksberget

Täcksberget

Täcksberget

Sör-Balesviken

Bodviken

Hemvägen


3 kommentarer:

  1. Kul att få se det jag bara fick på näthinnan.
    Tack för idag =)

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder att vila ögonen på!
    Hälsningar /SA

    SvaraRadera
  3. Vad härligt med snö, här är det bara gråväder. Finfina bilder.

    SvaraRadera

Island i februari

Island, ett land jag sett oerhört många fantastiska bilder ifrån under alla år. I perioder har jag haft en längtan av att fara dit och upple...