fredag 12 oktober 2018

Skuleskogens tjärnar

Några av Skuleskogens små tjärnar

Vandrat i samma område två söndagar på raken i sökande efter nya områden. Kombinerade turer för att utforska nya områden, för att eventuellt hitta trattkantareller och lyssna på min inre tystnad. Fina turer på flera timmar med glödande blåbär, odonris, glänsande myrar och mjuk mossa. I området finns ett flertal tjärnar, den ena mindre än den andra
Spännande idag med sannolikt älg som kände sig störd. Såg inget men hörde desto mer. Brakande och ett frustande. För björnar frustar väl inte?
Två söndagar på raken i ett ljuvligt väder. Tänk att plocka trattisar i mitten av oktober i kortärmat. Inte så bra för kameran, men vad tusan. Jag njöt.
Ser att jag glömde Tolvmantjärnen. Blir fler besök


Det vackra riset

Svarttjärnen

Åksjön

Mossavattnet 1

Mossavattnet 1

Mossavattnet 2

Namnlös

Myrskogen

 De fallna träden

Mossmjukt

 Skrattabbarrtjärn

 Långtjärnen

Långtjärnen

I dunkla skogen


Den vackra skogen

1 kommentar:

Island i februari

Island, ett land jag sett oerhört många fantastiska bilder ifrån under alla år. I perioder har jag haft en längtan av att fara dit och upple...