tisdag 31 december 2019

Sista dagen 2019

Årets sista dag, vart tog 2019 vägen? Så mycket glädje, så många fina stunder, allt från enstaka nätter till längre turer i naturen, möten och samvaro med vänner och familj.Värms över fina stunder i naturen och möten med människor men det finns också en sorg och saknad över vänner som inte finns mer i mitt liv. Tänker, kanske inte varje dag, att ta vara på livet, varje dag.

Haft en dag i terränglådan. Finns inget bättre för harmoni och eftertanke.

Startade dagen med tidig timme vid Skags udde. Med hjälp av pannlampans sken tog jag mig halkande ner till havet (rejäla dubbar på skorna kändes tryggt). Ingen bra morgon för fotografering. Det låg en tung mörk molnbank över horisonten. Den nordvästliga vinden var kall men det är alltid vidundeligt att möta ljuset vid havet.


Fyren 08:23

08:32

Fyren 09:10

 Så många linjer 09:26


Fortsatte min morgon att leta nya fotomål. Isiga vägar stoppade mig. Tog mig en tur till Aggesundet och Orrvika. Många minnen som fyller mig och stor sorgsenhet över att människan låter hus och stugor förfalla.







Avslutade dagen efter fika hos en god vän och ett besök vid Sörbryngekvarn(om den nu heter så). Isväggen efter kvarnrännan är mer än tjock. Har inte kommit på när ljuset når isrännan denna tid, kanske når strålarna inte fram alls just nu.










2 kommentarer:

Island i februari

Island, ett land jag sett oerhört många fantastiska bilder ifrån under alla år. I perioder har jag haft en längtan av att fara dit och upple...