söndag 29 mars 2020

Balesudden

Ännu en fantastisk dag i livet. Gick från Sandlågan till Balesudden, farm och åter. Jag kan gå, även om det tar bra mycket längre tid än tidigare. Känns okay. Jag börjar acceptera.

Det var bra mycket is kvar efter stigen, gick mycket i skogen som mest var snöfri. Mycket träd som fallit i vinter.
Det är vår i luften, trots kall blåst och is. Doften av hav och tång möte mig i Bodviken.
Balestjärnen låg vit. Jag var för feg för att korsa tjärnen, tror nog det hade fungerat.
Udden var som vanligt skön. Kröp ner bakom en klippa, vilade och fikade. En havsörn seglade förbi.
Fallna träd

Bäcken botten vid Balestjärnen

Iselefant

Silverträd

Isspår

Silverträd

Balesskogen

Balesskogen II



På vägen hem från Balesudden bestämde jag snabbt att följa med för att se Lappugglan. Idag svagt ljus, högt ISO och brus.



















1 kommentar:

  1. Jättefina bilder! Speciellt den sista. Så otroligt häftiga fåglar.

    SvaraRadera

Årets första tältnatt

  Ljuset återkommer, snön smälter i en rasande fart. Snön blir till vatten och marken är tung av vatten och porös snö. Fåglarna har vaknat t...