lördag 23 maj 2020

Helgen 21-24 maj



Torsdag/Flygardagen

Hörnästjärnen/Åtnestjärnen
Smålomar på plats i båda tjärnarna. Drama i Åtnestjärnen. Trana ligger strandkanten. En kanadagås kommer och kör bort henne och lägger sig ner. Tranar pickar oroligt runt omkring men gåsen ligger kvar. Smålomen blir orolig och drar. Jag kommer inte åt att fotografera, står alldeles för risigt till.







Grönsångare



Fredag

Hörnästjärnen/Åtnestjärnen. Gick en väg jag aldrig mer kommer att gå, ca två kilometer närmare, men så mycket brinkigare, skitigare. Gick mestr för att stilla min nyfikenhet, vem skulle ligga på äggen, vilket jag antar det handlade om.





Gick högt ovan Hörnestjärnen





På ägg


Sista strålarna












Lördag
Planterar, tog en tur till stan för att hitta blomster för "Lensbabyn"












Söndag

Regnig och seg dag passade bra till lek med Lensbabyn













Tur om kvällen runt och upp på Ögeltjärns berget



Ögeltjärn








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Island i februari

Island, ett land jag sett oerhört många fantastiska bilder ifrån under alla år. I perioder har jag haft en längtan av att fara dit och upple...