lördag 19 juni 2021

Fina dagar med stor lycka

 

Efter en tuff vecka var min lycka stor. Besökte två för mig nya tjärnar och till min stora lycka var det häckande smålom i båda. Dessutom en fantastiskt vacker skog, en bäck me liv. Kantad av strutbäcken.





Nördtjärnen

Gårdstjärnen

Skogstjärna

Bäcken




Åtestjärnen besöker jag för fjärde gången och är lika tom på smålom som vid det första besöket. Tranparet lever kvar och flyr när de märker min närvaro.



Flykten

Doftan av skvattram är snart över

Tjärnkanten

Midsommarkänsla vid tjärnen

Djupet

Tur nedåt Nordingrå

Skarvmöte


Brushanar
Svarthakedopping









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Island i februari

Island, ett land jag sett oerhört många fantastiska bilder ifrån under alla år. I perioder har jag haft en längtan av att fara dit och upple...