söndag 31 augusti 2014

Sarek, dag 10



Vaknade den sista morgonen i tältet av trampet av kängor efter stigen. Vi hade en senare båt och kunde lugnt packa ihop våra tält.
Nu var det verkligen slut. Tvättade av mig i bäcken, klädde mig i ren tröja inför hemresan och åt mina sista smulor.
Härlig känsla att vänta in båten vid båtlänningen och fantisera om hamburgare vid Sibyllas innan tåget skulle avgå.

10 fantastiska dagar tillsammans med goda kamrater, fantastiska vyer och ett superbra vandringsväder.Min hårddisk i huvudet är full av intryck. Minneskorten i kameran är välfyllda, men återigen konstaterar jag hur svårt det är att fota under en vandring. Det viktiga är ändå att jag har upplevelsen inom mig.

I mina tankar finns nya turer. Det finns så många dalgångar och toppar att besöka. Samtidigt som jag får mörka tankar  om kalla, långa vad. Jag är ändå helt övertygad, vaden skall inte stoppa mig. Alkavagge måste besökas nästa år.

Drömmer och är redan på väg!

Sista morgonen

Återblick

1 kommentar:

Island i februari

Island, ett land jag sett oerhört många fantastiska bilder ifrån under alla år. I perioder har jag haft en längtan av att fara dit och upple...