söndag 5 april 2015

Påsken

Påskdagarna förväntades ge styrka inför min tur mellan Abisko och Nikkaluokta. I sällskap av en god vän planerades långa turer på fjället i blandat ljus.
Nu blir det ju ibland inte som planerat. Förkylningen som kom olägligt slutade med antibiotika och luftrörsvidgande och uteslöt våra påskplaner.
Ensam har jag tillbringat några dagar i stugan och väntat på att tillfriskna.  Jag har tillbringat dagarna med att försöka få lite röding, trögmetat må jag säga. Testade en tur på fjällskidorna för att konstatera att jag fortfarande har ork, men lik förbaskat vill inte infektionen och snoret lämna kroppen.

Idag har jag haft en dag med eftertanke. Avslutade dagen vid Dikasjön. Sannolikt kan jag inte fara till Abisko på fredag, sanningen kryper in på mig och jag gråter.
Dags att fundera över plan B.






















3 kommentarer:

  1. I warmly welcome. I'm sorry that you could not realize due to illness plans. It will pass and you will return to the plans. Beautiful views of the photos. Regards.

    SvaraRadera
  2. Krya på dig o njut istället o bjud in kompisarna till stugan. Abisko finns kvar

    SvaraRadera
  3. Finfina bilder från fjället och strömstararna! Men så typiskt att förkylningen skulle komma nu, när du planerat för långtur...så trist! Krya på dej!

    SvaraRadera

Island i februari

Island, ett land jag sett oerhört många fantastiska bilder ifrån under alla år. I perioder har jag haft en längtan av att fara dit och upple...