söndag 5 juli 2015

Trysunda 2015-07-05

15 timmar på TrysundaSMHI lovade en fin natt. Tog båten ut till Trysunda. Trots att det inte skulle bli så många timmar tog jag med mig tältet, anade ohyra. Gick den korta kilometern till Björnviken, hittade mig en fin plats att sätta u pp tältet på innan jag brände igång gasköket. Kvällen var ljum och solig. Gjorde int många knop, var och tittade på det gamla ångloket som finns i Björnviken. Ett gammalt lok från den tiden man bröt malm på Trysunda.
Vilade någon timme i tältet innan jag gick till Rödskatan där jag såg solen gå ner samtidigt som månen höll på att fyllas i ryggen.
Sov skönt tills klockan ringde för solens uppgång. jag bara tittade ut genom tältet, himlen var ganska slät. Somnade om. Vid halv fem packade jag ihop tältet. Fort gick det. Sviarn var grymt intensiv. Stannade i Storviken några timmar och följde ljuset och himlen.
En härlig stund på det vackra TRysunda




Lokomotivet i Björnviken

Balesudden



Solens sista strålar över Järvön

Månen från Björnviken

Den vilda nattskogen

Hillebergs "Enan"

Andgäng i morgonglittret


Storviken I

Storviken II

Storviken III

Storviken IV

Storviken V

Storviken VI

Trysunda hamn

MS Ulvön


4 kommentarer:

  1. Men så vackra stenar där i vattnet vill ha dom alla ,släta och fina .Finfina bilder ,kram Nette

    SvaraRadera
  2. Fina bilder som vanligt, hoppas du får det att fungera med Lightroom. /Tommy

    SvaraRadera
  3. Lyset du fanger er så utrolig flott alltid. Hvilke kamera bruker du?

    Jill:))

    SvaraRadera

Island i februari

Island, ett land jag sett oerhört många fantastiska bilder ifrån under alla år. I perioder har jag haft en längtan av att fara dit och upple...