söndag 25 juni 2017

Midsommar


Tillbringade midsommar med mina trollungar till barnbarn. På vägen upp till Vilhelmina stannade jag vid Stockholmsgatorna och tillbringade natten vid Uvtjärn med hopp om att älvorna skulle dansa. Lite osannolikt eftersom det var 8-9 grader varmt. När solen gick ner var himlen klar och blank, ingen tendens till rodnad. Efter några timmars sömn i bilen vakade jag in soluppgången vid tjärnen Mycket tyst och trolskt trots frånvaro av dimmor och av större skiftningar på himlen.
Efter ytterligare några timmars sömn var det fint med frukost tillsammans med det svartavita flugsnappar paret som ihärdigt matade sina ungar.

Efter en fin natt blev det midsommar för hela slanten.



Solnedgången

Solen värmer grantopparna i fjärran



 02:42

Trollet


 



Röset

Svartvit flugsnappare



Ljuset i skogen

 
 Alma


 
Midsommardansen

Saga

 Midsommardrömmar





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Island i februari

Island, ett land jag sett oerhört många fantastiska bilder ifrån under alla år. I perioder har jag haft en längtan av att fara dit och upple...