söndag 28 juli 2019

Järvön


Jag har haft tre fantastiska veckors semester. Många tältnätter vid flera av våra pärlor i Höga kusten.
Nattens läger hade jag på Järvön. Vet inte varför men jag har l'änge drömt att tillbringa en natt där. Så rätt jag hade, vilken fantastisk ö. Tillräckligt stor för att ha en varierande natur och ändå har bara hunnit med en kort sträcka efter stranden där jag tältade.  Det finns så  många små vikar med klappersten och andra klippformationer. Skogen är mycket varierande och det är stora ytor jag inte vet hur de såg ut.
Kvällen och morgonen konkurrerar hårt med tältnatten med Saga om att vara den mest fantastiska upplevelsen på mycket länge. Vad gäller natur och grader av en magisk natt är denna natt och ö helt oslagbart. Natten med Saga var fantastisk. Så fint att få vara tillsammans med sitt barnbarn och väcka nyfikenhet och intresse för att ömsamt vara en del av naturen.

Jag säger bara  "Tack för att du gjorde detta möjligt för mig".




























































Skrubban

1 kommentar:

  1. Hello
    a breathtaking landscape, how nice when you open the tent in the morning and experienced the sunrise .... very nice
    Greetings Frank

    SvaraRadera

Island i februari

Island, ett land jag sett oerhört många fantastiska bilder ifrån under alla år. I perioder har jag haft en längtan av att fara dit och upple...