söndag 29 september 2013

Brita's Nationalpark

Det blev åtskilliga bilder under fotoveckan i Innerdalen. En vecka fylld av bilder, värme och goa kamrater. Jag kommer att visa bilder från mina olika mål under veckan och jag börjar med skogen mellan Innerdalsvatna och vattnet nedan Innerdalshyttan.


Innerdalen med så många vackra områden, så många olika motiv. Motiven, naturen berör mitt inre, gör mig lycklig och varm. I mörkret går jag ner om morgonen till min favoritplats i dalen, så många motiv på ett så litet område. Ljuset är olika vareviga morgon, men veckan har  haft ett dunkelt mulet ljus större delen av morgnarna.
Claes myntade begreppet Brita´s nationalpark. Många var vi som trampade området om morgonen.

Vinnufjellet

Skarfjellet

Skarfjellet i ett svarvitt försök

Rakt in i Innerdalen

Från vattnet vid Innerdalshytta

Inne i själva hjärtat

Tårnet

Vinnufjellet

15 kommentarer:

  1. Som alltid så imponerar du! /Tommy

    SvaraRadera
  2. Na wspaniałe widoki patrzyłaś, zrobiłaś świetne zdjęcia, a teraz my to podziwiamy. Pozdrawiam.
    For great views you looked, you did a great shot, and now we are admiring. Yours.

    SvaraRadera
  3. Nästan overkligt, ett drömlandskap!

    SvaraRadera
  4. Jättefina bilder! Längtar tillbaka - får kanske bli nästa år. Den svartvita bilden var lite extra

    SvaraRadera
  5. Oh, your photos are very beautiful! <:

    SvaraRadera
  6. A lovely place to be...... fantastic colors and nice photo's.

    Greetings, Joop

    SvaraRadera
  7. Sagolikt vackra bilder och det märks att du mer än trivs här. Går inte att välja ut någon alla faller mig i smaken. Skickligt jobb.
    Hälsn
    M

    SvaraRadera
  8. Inspirerande bilder :)
    Glad att du hade det trevligt.
    Kramar Halina

    SvaraRadera
  9. Jag ser att du varit lycklig i din park!
    Hoppas att få se mer.
    PÄR

    SvaraRadera
  10. Oh, Brita, dessa bilder måste du lägga upp många gånger, för de vill jag se mycket mer av, flera gånger!!!
    Sååå himla bra!!!

    SvaraRadera
  11. Natur att dö för. Och vackert förpackad i dina fotografier.
    / Deerhunter

    SvaraRadera
  12. Underbart vackert! Vill särskilt hålla fram bild 6 och 7. Den långa slutartiden som lagt en lugnande hand på vattnet är vilsamt för själen, även om en del hellre skulle sett ett livligare vatten. Hade varit spännande med en jämförelse med "utsmetat" vatten och livligt vatten på samma motiv, framför allt på bild 7 (men med samma skärpedjup). Ha de bra! /Ulf

    SvaraRadera

Island i februari

Island, ett land jag sett oerhört många fantastiska bilder ifrån under alla år. I perioder har jag haft en längtan av att fara dit och upple...