söndag 15 juni 2014

Skuleberget/Norrbyn

Efter tre härliga dygn med mina finfina barnbarn har jag haft en dag i naturen. Hade egentligen tänkt mig ut i natt, men tröttheten efter lördagsnattens  lomspaning och viljan att ta vara på varje sekund av Saga och Alma gjorde mig trött. När klockan ringde två i natt, jag bara vände på mig och somnade om.
för några veckor sedan fick mitt högra knä en smäll som medförde svullnad och smärta. Jag har en fjällvandring att planera för och tänka på, så jag har tagit det lugnt. Idag på förmiddagen blev det ett elddop för mina knän.
Startade min promenad med förvisso bara elva kilo på ryggen från liftstation vid Skuleberget. Gick skogsbilvägen upp, tog några bilder, drack och gick ner till "naturrum", vände om gick åter upp på Skulebergets topp och ner till bilen. Hela förmiddagen tog det och knät höll!!!!!!

Efter en slapp eftermiddag for jag till Norrbyn. En liten by, färjeläger med överfart till Norrbyskär. Vi var några från Hörnefors fotoklubb som sammanstrålade hos Pia. Efter en god grillning blev det en kortare tur efter vattnet.
En bra söndag med mycket natur och friskluft, avslut med goda kamrater.


Från Skulebergets topp

Från Skulebergets topp

Vidare

Torrt!

Grottan

Himmelskt från grottan

Dessa krypande tallar

Lupiner långt upp på berget

Liten mås i Norrbyn

Norrbyn

 Grönska



5 kommentarer:

  1. Meeeen försvann min kommentar?
    Okej, på´t igen då...ungefär så här...
    Så härliga bilder som alltid..har ju sett en del redan på f-b men här är egentligen bättre, men det blir liksom inte av att man startar upp datorn när man har en enkel mobil....
    Skönt att knät höll för vandringen.
    Önskar dig en fin vecka nu innan midsommar.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Så skönt att knät höll :) Du fick dej ju en rejäl tur och toppenfina bilder från Skuleberget! och en sån söt liten måsunge! Norrbyskär har jag aldrig besökt, trots att jag funderat på det många ggr....till sommaren kanske :)

    SvaraRadera
  3. Wow ! Such a gorgeous place and wonderful views !

    SvaraRadera
  4. Så bra att det höll! Så vackert det är där ....
    Vore bra på dina turer att ha en hund igen som du skrev. Skulle vara kanon för den och komma med på dina turer i fjällen.

    SvaraRadera

Årets första tältnatt

  Ljuset återkommer, snön smälter i en rasande fart. Snön blir till vatten och marken är tung av vatten och porös snö. Fåglarna har vaknat t...